Kvůli chaosu na Letišti Václava Havla se v minulých dnech mohli cestující potkat s problémy ohledně zavazadel, proto jsme sepsali pár bodů, které by Vám při řešení těchto situací mohly pomoct.
Za poškození, ztrátu i zpoždění zavazadel je odpovědný letecký dopravce, který vám musí vyplatit náhradu a to až do přibližné výše 40 tisíc korun. Při poškození zavazadla jej reklamujte nejpozději do sedmi dnů, ideálně však hned na letišti. O poškození sepište protokol, do kterého uvedete i informace týkající se kupní ceny či stáří zavazadla.
Chybí-li vám vaše zavazadlo, ohlaste to hned na letišti. Při takovéto skutečnosti máte nárok na proplacení věcí osobní potřeby, které jste si museli nakoupit v destinaci, jako je například zubní kartáček či náhradní oblečení. Při případné pozdější reklamaci využijte formuláře na webech leteckých společností. Zde dostanete instrukce, co dodat, aby reklamace byla vyřízena.
Součástí je nezbytný popis a dokumentace poškození spolu s kontakty a osobními údaji reklamující osoby. I při zpoždění vašeho zavazadla je možné reklamovat jeho poškození do 21 dnů ode dne, kdy vám bylo zavazadlo vráceno.