Nedávné Newslettery

Poškození a ztráta zavazadla

Kvůli chaosu na Letišti Václava Havla se v minulých dnech mohli cestující potkat s problémy ohledně zavazadel, proto jsme sepsali pár bodů, které by Vám při řešení těchto situací mohly pomoct.

  • Za poškození, ztrátu i zpoždění zavazadel je odpovědný letecký dopravce, který vám musí vyplatit náhradu a to až do přibližné výše 40 tisíc korun. Při poškození zavazadla jej reklamujte nejpozději do sedmi dnů, ideálně však hned na letišti. O poškození sepište protokol, do kterého uvedete i informace týkající se kupní ceny či stáří zavazadla.
  • Chybí-li vám vaše zavazadlo, ohlaste to hned na letišti. Při takovéto skutečnosti máte nárok na proplacení věcí osobní potřeby, které jste si museli nakoupit v destinaci, jako je například zubní kartáček či náhradní oblečení. Při případné pozdější reklamaci využijte formuláře na webech leteckých společností. Zde dostanete instrukce, co dodat, aby reklamace byla vyřízena.
  • Součástí je nezbytný popis a dokumentace poškození spolu s kontakty a osobními údaji reklamující osoby. I při zpoždění vašeho zavazadla je možné reklamovat jeho poškození do 21 dnů ode dne, kdy vám bylo zavazadlo vráceno.